RECENZE: Architects - All Our Gods Have Abandoned Us

Vydáno: 29.07.2016 09:30 - Jan Dlouhý

Poslední říjnový den nás v pražské Roxy čeká metalcorová řežba pod taktovkou britských Architects. Zcela určitě zazní i tracky ze zbrusu nového alba All Our Gods Have Abandoned Us, kterému jsme se podívali na zoubek v červencovém Fakkerovi.
Britští architekti zase jednou vymysleli stavbu, která se nerozsype jako domeček z karet, ale stojí na pořádně pevných základech. Jasně pojmenovaná témata, tvrdohlavost a vyhraněné názory - tihle borci prostě neuhnou ani o krok. Ať se třeba celá Amerika v čele s prezidentem postaví na hlavu! My se budeme trefovat, do koho chceme, i kdyby to byl ten nejmocnější člověk na světě.

Jestliže jsou pevní v názorech, pak o muzice to platí dvojnásob. Přímočará dravá hardcore šelma jejíž metalové drápy se vám zaryjí hluboko do masa a začnou vás cupovat na cáry. Hudba však umí i pohladit duši, zpomalit, obnažit pravé emoce. To není trapné klišé na balení buchet, v písních nenajdete žádná srdíčka ani vyznání. Britové drásají emoce jiným způsobem. A to i když témata stojí na pejorativním výrazivu směrem k politikům a těm co drancují životní prostředí.

All Our Gods Have Abandoned Us je velmi elegantní deska, která dráždí drsnými texty i smutnými okamžiky. Smutnými v okamžicích, když si uvědomíte, co se za nimi skrývá, jaké svinstvo nás obklopuje. Jenom se ho nebát pojmenovat. V tomhle jsou Architects jednoduše nepřekonatelní. Nehledejte v tom vychcanost, jejich muzika je uvěřitelnější než detektor lži. Dokázali to už mnohokrát aktivitami mimo hudební scénu a dokazují to i slovy na novém albu.

5/5

Velký článek o Architects najdeš v červencovém Fakkerovi.

Architects F!